Λίγο μετά τις 4 το πρωί της Δευτέρας (22.06.2026) ώρα Ελλάδας ολοκληρώθηκαν στην Ελβετία οι τετραμερείς διαπραγματεύσεις μεταξύ ΗΠΑ, Ιράν, Κατάρ και Πακιστάν. «Το έργο της διαπραγματευτικής αντιπροσωπείας έχει ολοκληρωθεί, ωστόσο οι τεχνικές ομάδες θα συνεχίσουν τη δουλειά τους», δήλωσε ο εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών, Εσμαΐλ Μπαγκάι στο ειδησεογραφικό πρακτορείο «Tasnim» στην Τεχεράνη.
Παράλληλα, ο ίδιος αξιωματούχος του Ιράν ανέφερε ότι σημειώθηκε «καλή πρόοδος» στις συνομιλίες που διεξάγονται στην Ελβετία με τις ΗΠΑ, όσον αφορά την εφαρμογή των δεσμεύσεων της άλλης πλευράς.
Ο Εσμαΐλ Μπαγκάι δήλωσε ακόμη ότι, στο πλαίσιο των συνομιλιών με τις Ηνωμένες Πολιτείες, συμφωνήθηκε η διαμόρφωση ενός μηχανισμού για την ασφαλή διέλευση πλοίων μέσω των Στενών του Ορμούζ.
Το Κατάρ και το Πακιστάν, που λειτούργησαν ως μεσολαβητές στις συνομιλίες μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης στην Ελβετία, ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση ότι οι διαπραγματεύσεις διεξήχθησαν σε «θετικό και εποικοδομητικό κλίμα».
Επιπλέον ανέφεραν ότι η επιτροπή των διαπραγματεύσεων συμφώνησε σε έναν οδικό χάρτη με στόχο την επίτευξη τελικής συμφωνίας εντός 60 ημερών.

