Την επιστροφή του LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου) στα επίπεδα που βρισκόταν λίγες εβδομάδες πριν αρχίσει ο πόλεμος στο Ιράν, προανήγγειλε ο πρωθυπουργός του Κατάρ.
Εν μέσω διαπραγματεύσεων για την ολοκλήρωση του πολέμου στο Ιράν που έχει δημιουργήσει τεράστιες αναταραχές στην παγκόσμια οικονομία τους τελευταίους μήνες, το Κατάρ ξεκαθαρίζει πως είναι έτοιμο να ορίσει τις τιμές σε επίπεδα Φεβρουαρίου 2026.
Η παραγωγή και οι εξαγωγές LNG αναμένεται να ομαλοποιηθούν σύντομα, καθώς βελτιώνονται οι συνθήκες ασφάλειας και αποκαθίσταται σταδιακά η ναυσιπλοΐα στα Στενά του Ορμούζ, έναν από τους σημαντικότερους διαύλους μεταφοράς ενέργειας παγκοσμίως, δήλωσε στους Financial Times ο πρωθυπουργός του Κατάρ.
Το Κατάρ (μέλος του ΟΠΕΚ) αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς LNG στον κόσμο. Οι επιθέσεις και οι περιορισμοί στη διέλευση πλοίων από τα Στενά του Ορμούζ τους τελευταίους μήνες είχαν οδηγήσει σε αναστολή μέρους της παραγωγικής δραστηριότητας και σε ανησυχίες για την επάρκεια φυσικού αερίου στην Ευρώπη και την Ασία.
Τα τελευταία στοιχεία από τη ναυτιλιακή αγορά, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, δείχνουν ήδη αυξημένη κίνηση δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς LNG που συνδέονται με το Κατάρ, ένδειξη ότι η ενεργειακή εφοδιαστική αλυσίδα αρχίζει να επανέρχεται σε κανονικούς ρυθμούς. Παράλληλα, η κυβέρνηση της χώρας εμφανίζεται αισιόδοξη ότι οι εξαγωγές θα ανακάμψουν ταχύτερα από τις αρχικές εκτιμήσεις των αναλυτών.
Σημειώνεται ότι ορισμένες εγκαταστάσεις που υπέστησαν ζημιές ενδέχεται να χρειαστούν χρόνια για να αποκατασταθούν πλήρως, γεγονός που σημαίνει ότι η πλήρης επαναφορά της παραγωγικής δυναμικότητας θα είναι μια μακροχρόνια διαδικασία. Παρά τις δυσκολίες, το Κατάρ θεωρεί ότι η άμεση απειλή για την παγκόσμια αγορά LNG έχει υποχωρήσει σημαντικά και ότι η ομαλοποίηση των ροών φυσικού αερίου βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη.
Πηγή: www.newsit.gr

